Sinemanın Karanlık Perdesinden: precious based on the novel push by sapphire

precious based on the novel push by sapphire

(acı bir hayat öyküsü)

Oscar ödüllü filmlerin pek takipçisi değilimdir. İzlemek için bir sonraki dönemin gelmesini beklerim genelde.
Precious için de böyle oldu. 82. Oscar Ödül Törenlerinde "en iyi uyarlama senaryo" ve "en iyi yardımcı kadın oyuncu" (Mo'nique) altın heykelciği alarak dikkat çekti film. Esasında 6 dalda adaylığı vardı. Sevimli başrol oyuncusu Gabourey Sidibe Akademi tarafından ödüllendirilmese de kalbimden bilumum ödülleri kanatlandırıp gönderdim ben kendisine.

Bu aralar üst üste haberlerde karşılaştığımız, suçu fatmagüllerde aradığımız tecavüz mağdurlarından Precious. (precious kelime manası olarak değerli demektir ve filmin ana karakterinin adıdır.)
Babası tarafından 3 yaşından beri tecavüze uğrayan, bu tecavüzler sonrası 2 kez hamile kalan, anne denilen şahıstan sürekli şiddet ve hakarete maruz bırakılan, şişman, aptal, umutsuz, 16 yaşında bir çocuktur.
Yaşadığı kötü anları hayal dünyasında gezintilere çıkarak unutmaya çalışır. Bu sayede film daha az bunaltıyor izlerken. Yoksa izlediklerimizin insanı kabız etmemesi mümkün değil.

Precious hamileliği sebebiyle okuldan atılınca öğretmeni onu alternatif bir okula yönlendirir. Burada Bayan Rain'in ilgisi ile hayata tutunur. Film hakkında pek detaya girmek istemiyorum. Aslında söylenebilecek o kadar çok şey var ki...

"Aman Tanrım. Lezbiyenler.
Yine de ben kalacak bir yer bulana dek beni ağırlayacak kadar nazikler.
Beni neredeyse tanımayan insanlar bana karşı annemden ve babamdan
neden daha nazik?
Kendimi güvende hissettim.
Annem homoseksüellerin kötü insanlar olduğunu söyler.
Anne, bana tecavüz edenler homoseksüeller değildi.
Ne oldun sen şimdi?
Yıllar boyunca beni sırada oturtup bana bir şey öğretmeyen homoseksüeller değil.
Harlem'de millete uyuşturucu satanlar homoseksüeller değil.
Oprah buna ne derdi merak ediyorum.
Elime tebeşiri verip beni ABC'nin kraliçesi yapan Bayan Rain."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder